Skip to content

9 от най-добрите трикове и съвети как да изглеждаме по-добре на снимки

Наръчник за правилно позиране.

Преди да изтичаш за ботокс или някой моден фотограф, който да обработи снимката ти до неузнаваемост, виж как можеш да подобриш стойката и позите си пред обектива:

Имаш много снимки, но пазиш само най-добрите. Фокусирай се върху позата. Помисли кои изражения на лицето си харесваш най-много. Увери се, че очите ти са огряни от светлина. Обърни внимание на облеклото си, прическата, светлината и фона. А ако искаш да научиш още интерсни неща за фотографията посети нашата фейсбук група Photography Book.

1. Позиране и ъгли на снимане. Удължи врата си и наведи леко брадичката си, не се отпускай. Дръж рамената си назад. Ако си в изправено положение, извърти се леко и премести тежестта на тялото си на задния крак. Не дръж краката си събрани и рамената прави. Наклони се леко към камерата и направи така, че тялото и лицето ти да са под ъгъл. Увери се, че обективът е над теб, а ако фотографът е по-нисък, отидете на място, на което ще си в позиция под нивото на обектива. Портретните снимки ще бъдат доста по-сполучливи ако се вижда само едно от ушите на модела.

 

photo-1445404590072-16ef9c18bd83

2. Изражения на лицето. Смях и усмивка. Дръж езика зад зъбите си. Погледни леко над обектива. Опитай да извърнеш поглед от камерата и направи няколко “физиономии”. Спонтанните снимки са по-интересни от традиционното “кажи зеле” и насилена усмивка, които взети заедно изкривяват чертите на лицето.

photo-1427096105551-15e2512fd2dc

3. Очи. Ключът е в очите. Да стоиш в поза, в която очите ти гледат в конкретна точка е доста трудно. Затова затвори очи и после ги отвори. Погледни настрани и след това отново погледни в обектива. Направи нещо неочаквано. Говори с фотографа. Погледни срещу светлината: това може да образува искрици, които незабавно прибавят живот. Ако си навън, застани на сянка и огрей лицето си със слънчева светлина. Ако си на закрито, застани до прозорец под ъгъл.

photo-1428069940893-209d71f133cf

4. Какво носиш. Носи цветове, които ти отиват. Не избирай дрехи с откачени десени, които ще разсейват вниманието от снимката. Избягвай разголени и карирани ризи. Внимавай да нямаш измачкано или усукано по дрехите, което може да ти “качи” няколко килограма отгоре.

photo-1444694828841-5e4fa2f4ccfd

5. Външен вид. Увери се, че косата ти е сресана и не искаш да стърчи навсякъде. Ако имаш петно или някакъв недостатък, прикрий го. Ако очите ти са червени, използвай капки.

6. Осветление. Не прави снимки на пряка слънчева светлина или с директна светкавица. Ефектът няма да е никак добър и ще направи много остри сенки. Премести се на сянка или се увери, че светлината от светкавицата се отразява в стената. Меката светлина омекотява бръчките.

photo-1441110317034-95e16e111f8f

7. Фон. Със сигурност не искаш фона да разсейва от основния фокус на снимката. Огледай се какво има зад теб. Няма да ти хареса ако някое дърво “расте” зад главата ти. Стреми се към изчистен и прост фон, който контрастира с теб. Ако си с черна коса избягвай тъмните фонове. Ако носиш бяло, със сигурност не искаш да се слееш с обстановката. 

11377256_919855181405641_5248592640158897691_n

8. Движи се и танцувай. Опитай се да не изглеждаш прекалено напрегнато и сковано. Потанцувай и се разкърши.

10419571_982535475104285_3896387235786501736_n

9. Използвай се от предимството на реквизита. Направи нещо с ръцете си и използвай тематични предмети. Така ще се отървеш от скучните и “плоски” снимки.

photo-1430151569685-d540d6f4f998

Остави коментар

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *